Páginas

lunes, 4 de marzo de 2019

Accessos a las bases de datos: Intersindical duda de su legitimidad

Accessos a las bases de datos: Intersindical duda de su legitimidad

Desde que obligaron a todos los funcionarios de la Administración de Justicia a acceder a las bases de datos de la AEAT, TGSS,Tráfico y demás organismos al objeto de obtener información para los distintos procesos judiciales, también se articuló por la administración, concretamente por la AEAT, un sistema de auditorias para los funcionarios de la Administración de Justicia.
Desde Intersindical se requirió a las Administraciones competentes, AEAT, CGPJ y Ministerio de Justicia, para que
informaran de la reglamentación y, en cualquier caso, normativa que regulaba estas auditorias.
Desde el Ministerio de Justicia, la AEAT y el CGPJ, con el fin de especificar el flujo o detalle de los pasos para dar cumplimiento al convenio, se redactó un protocolo pero que, según reconoce el propio CGPJ, no consta haya sido firmado por alguna de las partes.
Es decir, no hay normativa, ni siquiera a nivel de protocolo, que legitime las auditorias y fiscalización de todos los accesos de los funcionarios habilitados para ello. Por ello Intersindical lo ha puesto en conocimiento de la Agencia Española de Protección de Datos estando en este momento a la espera de resolución.

EN VALENCIÀ:

Accesos a les bases de dades:  Intersindical dubta de la seua legitimitat

Des de que van obligar a tots els funcionaris de l’Administració de Justícia a accedir a les bases de dades de l’AEAT, TGSS, Trànsit i d’altres organismes a l’objecte d’obtindre informació per als distints processos judicials, també es va articular per l’administració, concretament per l’AEAT, un sistema de auditories per als funcionaris de l’Administració de Justícia.
Des de Intersindical es va requerir a les Administracions competents, AEAT, CGPJ i Ministeri de Justícia, per a que
informaren de la reglamentació i, en qualsevol cas, normativa que regulava aquestes auditories.
Des del Ministeri de Justícia, l’AEAT i el CGPJ, amb la finalitat d’especificar el flux o detall dels passos per a donar compliment al conveni, es va redactar un protocol però que, segons reconeix el propi CGPJ, no consta que s’haja signat per alguna de les parts.
Es a dir, no hi ha normativa, ni tan sols a nivell de protocol, que legitime les auditories i fiscalització de tots els accessos dels funcionaris habilitats per a això. Per eixe motiu Intersindical ho ha posat en coneixement de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades i estem en aquest moment a l’espera de resolució.

No hay comentarios: