Páginas

jueves, 2 de abril de 2015

Intersindical Valenciana critica l'aprovació de la Llei de Participació Institucional o "repartiment de subvencions"



El Sindicat exigirà al proper govern la derogació d'una llei que reparteix 5,3 milions d'euros cada any a CCOO, UGT i la patronal Cierval.


Intersindical Valenciana critica l'aprovació per les Corts Valencianes del Projecte de Llei de Participació i Col·laboració Institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana. El sindicat valora la necessitat de la participació institucional dels sindicats en tots els àmbits per a “fomentar el diàleg com a factor ineludible de la cohesió social i el progrés econòmic”, i en eixe sentit estem convençuts que cal impulsar-lo de manera conseqüent, coherent i transparent, garantint la igualtat i tenint en compte la representativitat de les organitzacions sindicals, que no “agents socials”, i respectant aquesta en els diversos àmbits de representació.
Desde la Intersindical Valenciana consideramos que es necesaria una financiación transparente de las organizaciones sindicales.
Per això, entre d'altres motius, considerem que cal una veritable Llei de Participació Institucional, no només de la “participació” de sindicats i de l'empresariat. Una llei que vaja més enllà dels objetius reals que té aquesta Llei aprovada per Les Corts Valencianes que no té res a veure amb eixa participació real que demanda la societat en ser un projecte que té com objectiu el finançament sindical i empresarial. És a dir, “salvar” les precàries finances de dues organitzacions sindicals i de la patronal.

A todo açò, cal afegir que en aquest moment polític i social, la societat valenciana no pot entendre que s'aprove una Llei com aquesta quan estem travessant una crisi que afecta a tots els sectors socials. Aquesta llei serveix per profundir en la mala imatge del moviment sindical, de les organitzacions empresarials i dels partits polítics que l'han donat suport en semblar estar més preocupats del seu finançament que en resoldre els problemes reals de les valencianes i valencians i de les treballadores i treballadors.

Per tots aquests motius, des de la Intersindical Valenciana exigirem al nou govern de la Generalitat Valenciana que se configure a partir de les properes eleccions la seua derogació immediata i la seua substitució per una veritable Llei de Participació transparent, objevtiva, democràtica i igualitària basada en la representació sindical real i no en les “componendes” que preveu aquesta nova llei.
EN CASTELLANO:

Intersindical Valenciana critica la aprobación de la Ley de Participación Institucional

El Sindicato exigirá al próximo gobierno la derogación de una ley que reparte 5,3 millones de euros cada año a CCOO, UGT y la patronal Cierval.

Intersindical Valenciana critica la aprobación por las Cortes Valencianas del Proyecto de Ley de Participación y Colaboración Institucional de las organizaciones sindicales y empresariales representativas en la Comunitat Valenciana. El sindicato valora la necesidad de la participación institucional de los sindicatos en todos los ámbitos para “fomentar el diálogo como factor ineludible de la cohesión social y el progreso económico”, y en ese sentido estamos convencidos que es necesario impulsarlo de manera consecuente, coherente y transparente, garantizando la igualdad y teniendo en cuenta la representatividad de las organizaciones sindicales, que no “agentes sociales”, y respetando ésta en los diversos ámbitos de representación.
Desde la Intersindical Valenciana consideramos que es necesaria una financiación transparente de las organizaciones sindicales.
Por eso, entre otros motivos, consideramos que se hace una verdadera Ley de Participación Institucional, no sólo de la “participación” de sindicatos y del empresariado. Una ley que vaya más allá de los objetivos reales que tiene esta Ley aprobada por Las Cortes Valencianas que no tiene nada que ver con esa participación real que demanda la sociedad por ser un proyecto que tiene como objetivo la financiación sindical y empresarial. Es decir, “salvar” las precarias finanzas de dos organizaciones sindicales y de la patronal.

A todo esto, hay que añadir que en este momento político y social, la sociedad valenciana no puede entender que se apruebe una Ley como esta cuando estamos atravesando una crisis que afecta a todos los sectores sociales. Esta ley sirve para ahondar en la mala image del movimiento sindical, de las organizaciones empresariales y de los partidos políticos que le han dado apoyo por parecer estar más procupados de su financiación que en resolver los problemas reales de los trabajadores y trabajadoras.

Por todos estos motivos, desde la Intersindical Valenciana exigiremos al nuevo gobierno de la Generalitat Valenciana que se configure a partir de las próximas elecciones su derogación inmediata y su sustitución por una verdadera Ley de Participación transparente, objetiva, democrática e igualitaria basada en la representación sindical real y no en las “componendas” que prevé esta nueva ley.



No hay comentarios: